• Home
  • Diensten
  • Procedure
  • GEDRAGSREGELS
  • KWALITEIT
  • TARIEVEN
  • Contact
  • MIJN SMART FMS
  • Home
  • Diensten
  • Procedure
  • GEDRAGSREGELS
  • KWALITEIT
  • TARIEVEN
  • Contact
  • MIJN SMART FMS

GEDRAGSREGELS

Omgaan met elkaar

De ZSBB vindt het belangrijk om een prettige en veilige werksfeer te hebben voor haar medewerkers. Hierbij is het belangrijk dat er regels zijn over hoe je met elkaar omgaat. Dat geldt voor onze collega’s onderling, maar ook voor het contact tussen u en onze medewerker(s). De regels luiden als volgt:

  • Men laat elkaar in waarde en behandelt elkaar met respect, te allen tijde!! (dus ook wanneer u het ergens niet mee eens bent of wanneer u vindt dat u zelf niet met respect behandeld wordt).
  • Verbaal geweld (schelden, schreeuwen, onbeschoft gedrag) richting een medewerker van de ZSBB via telefoon, email of in levenden lijve wordt niet geaccepteerd en kan gevolgen hebben voor uw bewindvoering. U kunt hiervoor een waarschuwing krijgen van de medewerker, de directie of de ZSBB kan uw gedrag melden bij de rechtbank.
  • Het dreigen met, of het toebrengen van fysiek letsel zal altijd leiden tot een aangifte bij de politie. Ook zal de ZSBB altijd aan de rechtbank verzoeken om de samenwerking met u te beëindigen onder vermelding van het incident.
  • Wanneer u van mening bent dat een medewerker van de ZSBB zich niet aan de bovenstaande omgangsregels houdt, kunt u de klachtenprocedure van de ZSBB volgen. Hierin staat welke stappen u kunt nemen en in welke volgorde.  
  • Deze klachtenprocedure kunt u vinden op de website van de ZSBB (www.zsbb.nl)

De ZSBB is lid van de BPBI. Deze branchevereniging beschrijft een aantal regels waaraan haar leden (dus ook de ZSBB en haar medewerkers) zich moet houden. Er wordt jaarlijks gecontroleerd of de ZSBB zich aan de regels heeft gehouden. Deze regels omvatten onder meer: (zie ook kwaliteitsverordening BPBI maart 2016)

  • Bereikbaarheid.
  • Continuïteit.
  • Integriteit van de medewerkers (o.a. een verklaring omtrent gedrag).
  • Opleidingseisen van de medewerker.
  • Integriteit van de organisatie  (o.a. werkprocessen-, en klachtenregeling).
  • Dossiervorming.

Het is en blijft altijd van belang om op een fatsoenlijke en voor beiden acceptabele/respectabele manier in gesprek te blijven, met de intentie om een probleem of misverstand op te lossen. De doelstelling van de ZSBB is om u met uw financiën te helpen. Dit streven staat bij ons altijd voorop, maar zorgt er soms ook voor dat we beslissingen moeten nemen, welke niet direct aan uw wens voldoen. Het is dan belangrijk om in gesprek te blijven en vragen te stellen, zodat onduidelijkheden weggenomen kunnen worden en de samenwerking goed blijft en/of beter wordt.

Hulp nodig bij uw financiële problemen?

Een bewindvoerder van ZSBB kan een oplossing voor u zijn. Maak een afspraak. Tijdens dit gesprek zullen wij direct beoordelen of wij u kunnen helpen.

Maak een afspraak

Contactgegevens

Zeeuwse stichting voor Beheer en Bewindvoering

Postbus 177
4330 AD Middelburg

Tel. 0118-656961
(ma. t/m do van 9:00 tot 12:00 uur)

Medewerkers

BTW NL855576996B01
KvK 41114676

Neem contact op

Meer informatie? Wij bellen u graag voor een kennismakingsgesprek.

Partners

Wij zijn aangesloten bij:


© 2017 ZSBB - Privacybeleid
Concept & Realisatie: Urban Heroes